Нови правилник о порезу на премије неживотних осигурања примењиваће се од јануара 2027. године, а прописује начин обрачуна пореза, вођења евиденције и подношења пореских пријава
Министарство финансија донело је нови правилник о обрачуну пореза на премије неживотних осигурања, који почиње да важи за порески период јануар 2027. године.
Порез остаје пет одсто, а основицу чини укупан износ премије из уговора о неживотном осигурању.
Обвезници морају да воде посебну евиденцију и подносе пријаву у року од 10 дана по истеку месеца, и када нема пореза за плаћање.
Министарство финансија донело је нови правилник којим се уређују начин обрачунавања пореза на премије неживотних осигурања, вођење евиденције и подношење пореске пријаве, а његова примена почиње за порески период јануар 2027. године, објављено је у Службеном гласнику.
Истовремено престаје да важи досадашњи правилник из 2016. године, наводи се у документу, пренео је Блиц писање Тањуга.
Према новом правилнику, порез се и даље обрачунава по стопи од пет одсто, док пореску основицу представља укупан износ премије осигурања утврђен уговором о неживотном осигурању.
Обвезници су дужни да воде евиденцију на основу закључених уговора о неживотном осигурању, посебно за сваку врсту осигурања, како би се омогућила контрола обрачунавања и плаћања пореза.
Евиденција мора да садржи податке о врсти неживотног осигурања, износима накнада за које не постоји обавеза плаћања пореза, пореској основици и износу обрачунатог пореза.
Порески период је календарски месец, а пореска пријава подноси се у року од 10 дана по истеку пореског периода.
Обавеза подношења пријаве постоји и када за одређени порески период нема пореза за плаћање.
Правилник је потписао министар финансија у техничком мандату Синиша Мали.
мондо.рс

