Тара бацила на колена и најбоље возаче

0 747

Другог дана највеће Хард Ендуро трке у Србији, Тара је за возаче спремила микс нестварно лепих предела и немилосрдне дивљине која је њихову издржљивост тестирала до крајњих граница, а целу трку учинила исцрпљујућом. Гурали су моторе уз екстремне узбрдице, упадали у потоке, губили се у шуми, остајали без горива. А иако блатњави и потпуно исцрпљени, на циљ су ипак стизали са осмесима због адреналинске авантуре коју им је приредила најлепша српска планина.

Фото: Predrag Vučković - Extreme Photographer.
Фото: Predrag Vučković – Extreme Photographer.

Након јучерашњег тмурног времена, другог дана на Xross Challenge трци такмичаре је са старта испратило сунце. Они су се отиснули на 90 километара дугу стазу на којој су морали да се суоче са бројним изазовима. Тара је на колена бацила и најспретније возаче као што је Филип Бертл, па су на чувеној “Мишоловци” – која је име добила по томе што мотори лете преко глава возача и поклопе их баш као мишоловка, али и на једној новој узбрдици улагали последње атоме снаге како би стигли на врх, а многима је публика помагала да извуку своје моторе. По доласку на врх чекала их је вожња гребеном са ког пуца поглед на најлепши део Таре, а потом и спуст који дође као награда за претходно мучење.

Међутим, ма колико Тара била сурова, Бертл је незаустављив а његова спремност да се суочи и са најтежим препрекама на којима многи посустану, говори нам да је у питању возач челичне воље, спремности и храбрости. Трку је стартовао други, иза Шпиндлера, али га је врло брзо престигао. Тада је већ ухватио залет и држао темпо све до циља није било опасности да ће га неко сустићи, а камоли претећи.

– Изгубио сам се пар пута али брзо сам се снашао, време је било прелепо, стаза сувља и лакше се возило. А такође је било неких предела где сам могао да мало опустим тело док возим. Убачено је пар нових узбрдица и низбрдица које су ми биле веома занимљиве за вожњу, стаза је много интересантнија него прошле године – рекао нам је Бертл који по свему судећи нема намеру да преда титулу Xross Challenge  шампиона.

Фото: Predrag Vučković - Extreme Photographer.
Фото: Predrag Vučković – Extreme Photographer.

Други на циљ стигао је Матија Зец, возач из Хрватске који је својом брзином привукао пажњу посетилаца и претходног дана на Прологу.

– Моји утисци о трци су заиста сјајни, морам признати да ми је данашња стаза била далеко боља него јуче. Дужа је и захтевнија, али ми то више одговара. Најтежа препрека је била екстремна узбрдица уз коју су морали да нас вуку – кратко је прокоментарисао Зец – момак чије име дефинитивно треба упамтити јер његово време тек долази.

Јучерашњи победник, Миха Шпиндлер није имао баш сјајан дан – десио му се низ пехова, али чињеница да је ипак дошао до циља и то трећи – јасно ставља говори о каквом врсном возачу је реч, али и колико је Xross Challenge  заправо тежак.

-Бертл ме је престигао врло брзо, изгубио сам се и пао са мотора. Успут сам срео Зеца и онда смо заједно возили, међутим остао сам без горива две конторлне тачке пре локације на којој смо могли да напунимо резервоар. Онда сам морао да сачекам због чега су ме многи возачи престигли. На танк поинту сам поново напунио гориво, дао гас и успео да претекнем све оне који су ме прешли док сам чекао. Било је јако тешко проћи уз ону велику узбрдицу, мотор проклизава. Први који прође њему је мало лакше, али други и трећи иза њега се озбиљно муче. Пред сам крај јурио сам се са Кевином Гаселом, ја сам успео да прођем, али је њему мотор упао у поток. Све у свему, била је добра трка, стаза је баш захтевна и спреман сам за сутра – испирчао нам је видно исцрпљен Миха Шпиндлер по доласку на старт.

Photo_Predrag_Vuckovic_0006
Фото: Predrag Vučković – Extreme Photographer.

Када је следећи мотор заурлао уз узбрдицу пењући се ка циљу нико од присутних је очекивао да ће то бити Гасел.

– Пао сам, изгубио сам се, остао сам без горива и на крају још и упао у поток. Морао сам да извлачим мотор из воде, па да избацим сву воду из њега како бих наставио даље. Неки добри људи су се понудили да ми помогну – прича нам у даху Кевин Гасел који упркос паклу кроз који је прошао имао осмех на лицу.

“Бољу трку дуго нисам возио.”, “Ово је невероватно добра стаза.”, “Много је тешко…” – били су утисци возача који су пристизали на циљ. Каква трка! Још неизвесније је ко ће се сутра попети на победничко постоље и освојити овогодишњи Xross Challenge .

Више информација на www.xross-team.com.

Дрина Инфо

Оставите одговор

Ваша адреса Е-поште неће бити објављена